Yvonnes quiltar och blommor





Mitt namn är Yvonne och jag har sytt i lappteknik i 20 år. Jag syr mest i fria tekniker med det traditionella som grund. Här på bloggen kommer jag att visa utvalda delar av mina konstverk, rapportera från mässor, tävlingar och olika kurser som jag håller eller deltar i.


Jag kommer också att dela med mig av mina tankar och erfanheter från min trädgård och mina blommor.

29 okt. 2011

Jag hittade en quiltaffär på vägen till Baton Rouge som vi stannade en natt i .Det är alltid lika roligt att träffa quiltare ,man har genast något att prata om . Det finns massor av quiltaffärer ,men det tar ganska lång tid att åka runt ,så man får välja någon när det är dags för stop .Nu är vi i New Orleans och här verkar det finnas hur mycket som helst att göra.

1 kommentar:

  1. Roligt att resan är så bra! Men Victor tycker att ni ska komma hem nu. Jag saknar min momma och moffa, de komma hem till mitt hus snart? säger han. Han har också berättat på dagis att: min momma, moffa och Tyra gumman boff flygit till USA, med tillägget att det är Niklas som kör! :-) Hoppas att resan blir fortsatt bra och att du får stilla quiltbegäret lite! Hälsningar från Sophie, Jocke och Victor!

    SvaraRadera