Yvonnes quiltar och blommor





Mitt namn är Yvonne och jag har sytt i lappteknik i 20 år. Jag syr mest i fria tekniker med det traditionella som grund. Här på bloggen kommer jag att visa utvalda delar av mina konstverk, rapportera från mässor, tävlingar och olika kurser som jag håller eller deltar i.


Jag kommer också att dela med mig av mina tankar och erfanheter från min trädgård och mina blommor.

5 nov. 2011

Tänk vad tiden går fort ,när man gör sånt man tycker om .Igår var min första dag på Quiltfestivalen . Det är överväldigande , massor med quiltar och alla är väldigt fint gjorda .Det finns för varje smak och tycke. Försäljare med allt man kan tänka sig och låga priser .Men jag har inte köpt ett enda tyg , för mina tygskåp och hyllor är fulla och jag färgar helst själv .
Igår när vi åt lunch i trängseln ,blev det några platser ledigt vid vårat bord och döm om min förvåning när 4  st svenskar satte sig ner .Det visade sig att de kom från Mora och en av tjejerna kände igen mig . Vi hade en trevlig prastund .
Bilder kommer när jag är hemma igen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar