Yvonnes quiltar och blommor





Mitt namn är Yvonne och jag har sytt i lappteknik i 20 år. Jag syr mest i fria tekniker med det traditionella som grund. Här på bloggen kommer jag att visa utvalda delar av mina konstverk, rapportera från mässor, tävlingar och olika kurser som jag håller eller deltar i.


Jag kommer också att dela med mig av mina tankar och erfanheter från min trädgård och mina blommor.

6 sep. 2011

När jag var i Stockholm senast , såg jag stolar omklädda i patchwork . Blev sugen att pröva själv . Letade fram en väldigt sliten 50 - tals stol från mitt föräldrahem . Målade alla trä detaljer vita och sydde ett tyg av mina rester i beige . Quiltade längsgående raka rader med ca.1½ cm mellanrum .
Tycker att den blev riktigt fin  

Före



Efter 

1 kommentar:

  1. Jättefin blev den! Var har du ställt den? Jag har inte sett den.../Sophie

    SvaraRadera